Hoofdpijn

Veel mensen hebben wel eens hoofdpijn. Als hoofdpijn elke keer terugkomt, kan dat veel invloed hebben op uw dagelijkse leven. Concentreren is dan lastig en ogenschijnlijk eenvoudige zaken als lezen, muziek luisteren of een gesprek voeren zijn moeilijk. Hoofdpijn kan een duidelijke relatie hebben met uw houding of hoe u beweegt.

Bij de meeste mensen verdwijnt de hoofdpijn gelukkig weer snel. Bij sommigen komt hoofdpijn elke keer terug. Wellicht is dit bij u het geval?

Iedereen ervaart deze pijn anders. Mensen kunnen pijn hebben in het hele hoofd of aan één kant, hoofdpijn kan in vlagen komen of juist langere tijd als een soort zeurende drukkende pijn aanwezig zijn.

Vaak wordt gedacht dat hoofdpijn ook ‘in het hoofd’ ontstaat, maar meestal is dit niet zo. Omdat de oorzaak moeilijk te achterhalen is, krijgen mensen vaak medicijnen mee naar huis. De afgelopen jaren is veel onderzoek gedaan naar hoofdpijn en het blijkt dat deze pijn ook kan ontstaan door problemen met de kaak of met de nek.

Ook door een verkeerde houding kan hoofdpijn ontstaan. Mensen zitten bijvoorbeeld met opgetrokken schouders achter de computer.

Feiten:

• Veel mensen hebben last van terugkerende hoofdpijn
  • Manuele therapie onderzoekt hoe houding en beweging effect heeft op hoofdpijn
  • Ongeveer 15 % van de Nederlanders heeft migraine en 60% spanningshoofdpijn
  • Verschillende soorten hoofdpijnklachten kunnen tegelijkertijd optreden

Onze manueel therapeuten zijn expert in de behandeling van hoofdpijnklachten.

U kunt direct een afspraak maken, om te zien wat er aan uw klachten kan worden gedaan.